Träning vecka 38-39

Det känns så himla bra för mig att träna såhär långt in i graviditeten. Allas graviditeter är ju självklart olika men detta har stärkt mig och ännu gladare är jag att jag (okej läs Mimmi ) tog tag i lite styrketräning som förberedning för förlossningen. Som hon också säger, alla gravida är olika och just dessa övningar fungerar för mig så känn efter om det är något du kan göra.

Uppvärmning med rörlighet innan vi sätter igång.
Som vanligt kör vi en cirkelträning där jag är aktiv 40 sekunder, vilar 20 sekunder och sen gör två övningar 4 varv.

round 1 – Ben
gå sidoled i en squat med band ovan knäna, tre steg åt varje håll tills det gått 40 sekunder
Marklyft med kettlebell (känn efter vilken vikt som fungerar för dig)

Round 2 – överkropp:
Bicepcurl to press
Högg rodd med lång gummiband

Round 3 – mix:
Tåhäv med hantlar
Triceps med miniband

Round 4 – mix:
Stående enbensspark bak med gummiband
Axellyft

Avslutning:
Stretch

Vi fokuserade mycket på stretch också. Hade velat kunna göra såna där rörande bilder Ida Warg gör som visar övningarna. Ser så proffsigt och mycket lättare att visa hur övningen faktiskt ser ut. Jaja det får bli i mitt nya Lovisa 2.0

I övrigt denna vecka har jag yogat och sen körde jag ett lättare pass på gymmet där jag cyklade i 20 minuter och avslutade med 3 olika rump/ben övningar som jag körde 20×5.

Resten av veckan kör jag nog promenader, eventuellt något mysigt pass på söndag men även om det är brutalt skönt att ha träningsvärk osv. så känns det som tre pass räcker för mig. Kanske känner annorlunda nu iförsig då jag inte kommer gå till kontoret varje dag men har ändå så himla mycket inbokat så blir svårt att klämma in träning som det är.

Om ni har några frågor eller är sugna på att testa på ett träningspass med Mimmi Sthlm bootcamp factory (ligger precis vid Odenplan) Skriv till henne på instagram. Dom har ju special grupppass för gravida, nyblivna mammor eller bara du som fött och vill komma igång med träningen 😉 Något jag definitivt kommer boka in mig på när jag vågar träna igen efter förlossning. här(klick) hittar ni dom.

Igår efter mitt PT pass drog jag direkt på yoga och middag med JosseKasai. Hon skulle köra något samarbete med Tradera och jag joinade. Vi var en riktigt härligt gäng så var riktigt mysigt att sitta och snacka skit efter middagen. När jag kom hem blev jag dock så hungrig då salladen inte räckte för mig så jag klämde i mig hela 3 stycken mumsmums haha

0 reaktioner på “Träning vecka 38-39”

Leave a Reply

Your email address will not be published.