Matschema - Fashionablefit bootcamp

Som jag sagt lite innan så ska jag dela med mig lite av det matschema jag går efter under dessa tre veckor. Nu är jag bara inne på fjärde dagen men jag älskar det. Känner mig riktigt fräsch i kroppen och går aldrig hungrig med tanke på att det är väldigt mycket mat man ska få i sig under dagen (thank good, hade aldrig klarat någon svältdiet). Scrolla ned för att se hur en dag kan se ut och ungefär hur vi ska lägga upp våra talllrikar

Ovan ser ni lite tjusigt hur jag styrt upp veckan med olika måltider. Tanken är egentligen att man ska äta 5 mål om dagen, ett mål 45 minuter innan träning, ett snack efter träning, lunch, snack igen och sedan middag. Utom att det är nyttigt så är det extremt ekonomiskt då det blir lunchlådor varje dag.

Såhär kan en av mina dagar se ut:

Frukost: 08:40 – Smoothie (grönkål, fryst banan, fryst mango, kokosvatten, spenat, ingefära) med en riskaka toppad med Philadelphia och kalkon

Lunch: 12:00 – Vildris, Kyckling, Sötpotatis, Spenat, äppelbitar och riven getost

Snack 14:00 – Hummus med morotsstavar

Middag 18:00 – Grillad lax med rotfrukter i ugn

Jag tillagar allt i kokosolja och försöker äta mindre portioner så jag klarar äta oftare. Tallriken ska vara uppdelad så du får i dig 40 % grönsaker, 10 % fett, 20 % kolhydrater och 30 % protein. Ska försöka bli bättre på att gå upp och äta innan träningen men än så länge har jag bara klarat det en dag haha

Gillar

Kommentarer