Min Paris-guide och födelsedag del 2

På fredagmorgon drog jag och B ensamma till Café de Flore, 172 Boulevard Saint-Germain. Ett måste om ni är i Paris. Här tar man en Croissant, ett kokt ägg och en cappuccino. Man hamnade i riktigt Paris mood där och dom öppnar redan 07:30.

Klänning/playsuit - klick (reklamlänk) / Skor - klick (reklamlänk)

Vi strosade omkring längs Paris gator (gick 25.000 steg den dagen haha) men det var så varmt att jag var tvungen att gå till hotellet för att byta om. Satte på mig den mest perfekta sommarklänningen från Nelly och dom enda någorlunda bra promenadskor jag hade. Jag har alltså 3000 skavsår efter denna resa haha

Det var ju som sagt ca. 30 grader i Paris, lite för varmt om jag ska vara ärlig. Särskilt för mig då jag fortfarande är ovan vid att jag är mycket varmare, magen börjat sticka ut ordentligt (ännu mer när jag liksom är ute och går?), lägg på att jag var hungrig och törstig så förstår ni kanske mitt humör mot lunchen. Tycker synd om mina nära och kära som får uppleva detta. B var tvungen att smsa Hanna och be henne ta med Barbells till Palma om vi skulle fortsätta vara vänner efter resan HAHA. Pregzilla är mitt nya smeknamn.

jaja nog om det, vi stannade tillslut på ett mysigt ställe som också hade SÅ god mat. Matignon heter den och ligger på 3 Avenue Matignon

Eftersom det var så varmt så kände vi mest för att sitta inne och äta, så vi promenerade vidare till Hôtel Costes för att äta deras kända efterrätt, bär med vaniljgrädde. MUMS säger jag bara. Bra att veta är dock att om ni vill sitta ute och äta så måste man käka lunch där, nu löste dom ett bord till oss men eftersom vi skulle möta upp min bror och hans flickvän rätt snart efter så struntade vi i det och åt våra bär inomhus

Vi gick i butiker (letade blandannat efter bebiskläder,iih sååå kul) och senare på kvällen efter lite middag på hotellet var det dags att vinka av familjen. Jag och B däckade i sängen ett tag innan vi tog tag i oss själva, fixade oss för middag och tog en uber till Hotel Raphael, 17 Avenue Klébe där vi tog en drink på deras rooftop bar. Jag rekommenderar ALLA att åka dit för middag eller drinkar. Paris bästa utsikt!! Som jag upptäckt iallafall haha

Så kul att ni tycker om att jag tipsar om gravidkläder btw, denna blazerdress från Chiquelle (ni hittar den här (klick) ) är supermysig för känns som lite gjord för en bula som ska sticka ut haha, jag tog bara storleken större än vad jag brukar ha så funkar det. Skorna är gamla men ni hittar dom här (reklamlänk), kommer bo in dom i sommar.

och jag bar detta, känns så mysigt att göra sig extra fin för sin kärlek, länge sen jag hade klackar och klänning när bara vi ska ut och äta <3

Vi funderade på att strunta helt i en egen middag då vi inte alls var hungriga men vi åt inte speciellt mycket efter lunch så när vi gick förbi den här söta uteserveringen stannade vi och det slutade med att vi beställde in både förrätt och huvudrätt MEN det var så gott. Jag tror inte ni förstår. Vi tog ost-vårrullar som man doppade i honung, burrata och till huvudrätt tog B in hummertoast och jag tryffelpasta. Ni måste helt enkelt dit och äta, allt var 10 poäng, och särskilt stämningen, kändes verkligen att man satt mitt i Paris och åt. The Bistrologist heter det och låg bara några meter från hotellet på 16 Avenue de Friedland. Nu fotade jag inte maten då det var så mörkt,men lovar er att den var magisk

Avslutar med den här bilden och tackar min underbara pojkvän och familj för en av dem finaste resor jag varit på. SÅ mycket minnen som jag bär på och kommer ju aldrig glömma min 25-års dag. Jag tror vi firade mig i totalt 4 dagar haha, riktigt lyxigt.

Hoppas ni gillade Guiden och kommentera om ni undrar något mer!